TIBE | NAF

NAF

NAF ønsket å styrke sin posisjon som en tydelig stemme for arbeidsfolk og rekruttere nye medlemmer. Vi har løftet frem deres historier, skapt synlighet og bygget en emosjonell forbindelse gjennom en strategisk miks av kanaler.

  • Kunde
    Norsk Arbeidsmandforbund

    Oppgaven
    Øke kjennskap og interesse, med mål om å skape konvertering og verve nye medlemmer.

    Leveranse
    Kampanjer, Nettside, Innholdsrådgiving, Strategi,
Foto.

  • Resultater
    Rekordvekst i medlemstall

    Kontor
    TIBE Oslo

    Prosjektdeltagere
    Siv Breien Trælvik, Hilde Brækken Lien, Anna Joëlson, Henriette Hotvedt, Mari Nygård 

    Priser
    LOFFs kommunikasjonspris for 2023

Kampanjer for hverdagsheltene

For Norsk Arbeidsmandsforbund har vårt arbeid handlet om én ting: Å løfte frem hverdagsheltene. Vi har skapt kampanjer som feirer innsatsen til renholderen, maskinføreren og veiarbeideren – de som sørger for at Norge går rundt. Gjennom en emosjonell historiefortelling, en gjenkjennelig visuell profil og en effektiv mediesstrategi  har vi jobbet for å gi NAF til en tydelig stemme for arbeidsfolk i Norge.

Synlighet og rekruttering

Vårt arbeid for Norsk Arbeidsmandsforbund har hatt klare mål: Å øke kjennskapen til NAF, styrke forbundets posisjon og rekruttere nye medlemmer. Ved å kombinere målrettet digital annonsering med emosjonelle og engasjerende budskap har vi sikret en sterk tilstedeværelse.

«Samarbeidet med TIBE Oslo har vært avgjørende for å løfte frem arbeidsfolk og deres innsats på en måte som engasjerer og inspirerer. Vervekampanjene har skapt en emosjonell forbindelse til målgruppen og bidratt til en historisk medlemsvekst. Med LOFF-prisen i ryggen ser vi tydelig effekten av dette arbeidet – vi når ut, treffer riktig og styrker NAF som forbund.»

Kari Bernardini og Terje Mikkelsen, Norsk Arbeidsmandsforbund
Kontekstuell annonsering for NAF har effektivt nådd målgruppen med relevant budskap og høy trafikk.

For Norsk Arbeidsmandsforbund har vi utviklet en strategi som kombinerer historiefortelling og kreativt innhold . Resultatet? Kampanjer som treffer både bredt og dypt. Vi har vært til stede der det gjelder, med budskap som løfter frem de viktige jobbene arbeidsfolk gjør hver dag. Dette arbeidet vant LOFFs kommunikasjonspris for 2023 – en sterk anerkjennelse av hva vi har oppnådd sammen med kunde.

Helhetlig kommunikasjon

Vi hadde gleden av å stå bak konseptet, innholdet og filmene til NAFs landsmøte, der det har vært viktig å sikre en rød tråd fra kampanjeuttrykket med de tillitsvalgte. Målet har vært å skape en helhetlig og gjenkjennelig opplevelse.

NAFs reise – sammen for arbeidsfolk

Gjennom denne filmen dokumenterer vi Norsk Arbeidsmandsforbunds viktige arbeid. Fra de første arbeidsfolkene som kjempet bare nevene, til dagens moderne arbeidsliv. Filmen tar oss med på en reise fra grunnleggelsen i 1895, da Olav Strøm tente gnisten for organisert arbeidskamp, gjennom historiske seire som Norges første landsdekkende tariffavtale, og frem til i dag, hvor forbundet fortsatt kjemper for arbeidsfolks rettigheter. 

Trenger du hjelp til å utvikle en effektiv kampanje?