Fromagerie
Fromagerie har i over 15 år vært en favoritt blant osteelskere i Oslo. For å styrke merkevaren og gi butikken et visuelt løft, har vi utviklet en ny identitet som speiler kvaliteten, håndverket og kjærligheten til gode smaker.
År
2022-d.d
Kunde
Fromagerie
Oppgave
Utvikle en visuell identitet som gjenspeiler Fromageries lidenskap for ost og delikatessevarer
Leveranse
Ny visuell identitet, Nettside, Strategi, Merkevare, FotoKontor
TIBE Oslo
Prosjektdeltagere
Siv Breien Trælvik, Hilde Brækken Lien, Henriette Hotvedt, Mari Nygård
Samarbeidspartner Fotograf og stylist Line Dammen
En smakfull visuell identitet
Fromagerie har siden 2007 vært en skattekiste for osteelskere på Majorstuen i Oslo. Med en av byens mest innholdsrike ostedisker tilbyr de et bredt utvalg av franske, norske og europeiske oster – alltid med lidenskap for kvalitet og håndverk. I tillegg til ost har butikken et nøye kuratert utvalg av spekemat, kjøtt, marmelader, ferske håndverksbrød og annet delikat tilbehør.



Visuell profil som gjenspeiler butikkens sjel og verdier
Den nye visuelle identiteten for Fromagerie balanserer det håndverksmessige og det lekne – akkurat slik butikken selv gjør. Med varme fargetoner, elegante typografiske detaljer og lekne visuelle elementer, har vi skapt en profil som føles personlig og inviterende. Identiteten er fleksibel, tidløs og har et hint av fransk sjarm, akkurat som atmosfæren i butikken.






Trenger du hjelp til å utvikle en visuell identitet?